Kris
Joost

Kris Spionjak

Voorvrouw

Een aanstormend politiek talent met maatschappelijke en bestuurlijke ervaring. Een betrokken beleidsadviseur met een bevlogen en links hart.

Kris is begonnen als hulpverlener en heeft gewerkt met mishandelde vrouwen en vluchtelingen. Ze wilde meer voor zwakkeren kunnen betekenen en heeft toen de overstap gemaakt naar de sociale wetenschappen. Ze is opgeleid om oplossingen te zoeken voor complexe maatschappelijke problemen en werkt nu bij een gemeentelijke organisatie als strategisch beleidsadviseur.

In 1976 werd ze geboren in Schiedam en ze studeerde Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hogeschool Rotterdam en Sociale Wetenschappen aan de VU in Amsterdam. In 2006 kwam ze op Goeree Overflakkee wonen met haar partner en ze hebben inmiddels twee kinderen. Door haar werk bij een gemeentelijke organisatie raakte vertrouwd met werken binnen een politiek bestuurlijke context. Ze kent de bestuurlijke organisatie en de daarbij spelende belangen, maar kent ook de ambtelijke organisatie van binnenuit. Daarnaast heeft ze bestuurlijke ervaring als schoolbestuurder in Middelharnis en ervaring met medezeggenschap door lidmaatschap van de ondernemingsraad van haar eigen gemeentelijke organisatie.

Haar wens om actief bij te dragen aan de samenleving lijkt ingebakken. Van jongs af aan had ze al een sterk sociaal gevoel waar later ook groene idealen bij zijn gekomen. Ze voelt zich betrokken bij de inrichting van een duurzame samenleving voor ons en voor de generaties na ons, met respect voor ieder medemens en ieder mede-levend wezen. Rechtvaardig, solidair en democratisch. Ze hoopt de wereld een klein beetje mooier te kunnen maken via het politieke werk. Te beginnen in de nieuwe gemeente Goeree Overflakkee.